Social media w biznesie

Planując strategię i działania sprzedażowe niezbędne jest posiadanie wiedzy jak dotrzeć do swojego klienta.

Żyjemy w czasach, w których obecność biznesu w mediach społecznościowych jest obowiązkowa.

Planując strategię i działania sprzedażowe niezbędne jest posiadanie wiedzy jak dotrzeć do swojego klienta. Należy poznać jego zachowania i przyzwyczajenia. Przeciętny konsument w Polsce średnio spędza na platformach społecznościowych 1 godzinę i 37 minut dziennie (źródło: Gemius Audience).

Sprzedając usługi czy produkty w ofercie B2C lub B2B na końcu ścieżki zakupowej zawsze stoi konsument. Moc social mediów znają już duże firmy kierujące produkty do konsumenta. Warto o nich też pamiętać działając w obszarze B2B.

Dlaczego Twoja firma powinna być obecna w Social Mediach?

Argumentów jest wiele, jednak najważniejszy nich jest taki, że poprzez skuteczną komunikację do odbiorcy, a także interakcje z nim, firma zyskuje ambasadorów marki. Buduje lojalność oraz silną grupę odbiorców.

Dwustronna komunikacja z klientem daje Ci ogromną dawkę wiedzy. Social Media to nie jest jedynie element budowania wizerunku czy publikacji informacji.To komunikacja. 

Social Media w biznesie dają duże wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Aż do 82% potencjalnych klientów jesteś w stanie dotrzeć za pośrednictwem mediów społecznościowych i komunikować się z nimi w naturalny sposób. Bez narzucania się i wysyłania spamu. (źródło: Business 2 Community).

Dawniej konsument był stymulowany poprzez bodźce reklamowe. Jeśli produkt lub usługa go zainteresowała szedł do sklepu lub komunikował się ze sprzedawcą. W miejscu sprzedaży podejmował finalną decyzję zakupową.

Obecnie decyzja (przynajmniej wstępna) ma miejsce na długo przed samym zakupem. Proces zakupu i lejek sprzedażowy jest inny niż zaledwie kilka lat temu. Duży wpływ ma na to swobodny dostęp do Internetu. Klient szuka rekomendacji, opinii znajomych czy ciekawostek na temat produktu lub usługi głównie w mediach społecznościowych. Za obecnością firm w Social Mediach przemawia wiele argumentów. Porozmawiajmy o tym.

Zakładasz konta firmowe w mediach społecznościowych i co dalej?

Założenie firmowych kont w social mediach to ważny krok, jednak co dalej? Internet łatwo nie zapomina i nie ma gorszej sytuacji niż konta, które nie są aktywne. Niestety na portalach typu Facebook czy LinkedIn jest wiele kont widmo, firmy zakładają profile, dodają dwa-trzy posty i nie mają pomysłu co z tym dalej robić. Dowiedz się jak mogę pomóc?

Strategia komunikacji w social media

Pełen dokument zawiera:

  • Analizę sytuacji
  • Wnioski
  • Rekomendacje
  • Dobór właściwych kanałów komunikacji
  • Podpowiedzi jak prowadzić social media w firmie

Strategia obecności Twojej firmy w social mediach jest bardzo ważna i to właśnie od niej warto rozpocząć działania.

Ważne jest, by nie była oderwana od strategii i planów marketingowych firmy, a działania były spójne.

Planując strategie działań rozpoczynam od analizy bieżącej sytuacji firmy, zdefiniowanie rynku i poznaniu potrzeb klienta. W mojej pracy chętnie wspieram się badaniami marketingowymi, współpracuję z jedną z najlepszych agencji badawczych w Polsce i chętnie włączę ich w nasze działania.

Przygotowując strategię niezwykle ważne jest by mieć pełen dostęp do wiedzy i dokumentów, a strategię social media płynnie włączyć do strategii marketingowej firmy. W ramach planowania strategii social media otrzymasz ode mnie również wiele cennych podpowiedzi jak aktywnie prowadzić firmowe media społecznościowe, by klienci chętniej decydowali się na produkty lub usługi Twojej firmy. 

Audyt wizerunku w internecie

Wiele firm decyzje się na stałe korzystanie z audytów wizerunku i opinii oferowanych przez firmy z gotowym narzędziem. Jest to bardzo dobre rozwiązanie w przypadku firm B2C. Jeśli Twoim klientem docelowym jest firma warto postawić na inne rozwiązanie. W ramach audytu zweryfikuję:

  • Jak Twoja marka/firma komunikuje w internecie
  • Jak wygląda Twoja strona www, czy ma szanse skutecznie sprzedać Twoją ofertę?
  • Zweryfikuję opinie na temat Twojej firmy
  • Ocenię poziom wykorzystania narzędzi do komunikacji online
  • Wskaże obszary do poprawy i ocenie język komunikacji

Budując profesjonalną markę, wiedza o tym jak postrzegają Cię inni jest kluczowa.

Prowadzenie konta firmowego na Linkedin

Jeśli brakuje Ci pomysłu na prowadzenie firmowych kont social media lepiej ich nie zakładaj lub powierz to zadanie firmie zewnętrznej. Komunikacji B2B jest zdecydowanie inna niż ta, którą na co dzień prowadzisz na swoich prywatnych kontach w mediach społecznościowych. Właściwie przygotowana strategia i plan na firmowe konta social media pozwolą Ci rozwinąć skrzydła, zwiększyć sprzedaż, ale również zbudować pozycję profesjonalnej marki na rynku.

Ostanie lata pokazały jak LinkedIn mocno wspiera rozwój biznesu i że jest świetnym kanałem dotarcia do klientów. Liczba użytkowników stale rośnie, w naszym kraju jest ich już blisko 4 miliony. Wielu z nich to potencjalni klienci Twojej firmy.

Postaw na silny profil na LinkedIn (zarówno dla Twojej marki osobistej jak i firmowej). Chętnie poprowadzę Twoje konto na LinkedIn, a także działania reklamowe na tej platformie.

Zacznij działać już dziś, wyprzedź swoich konkurentów i pozyskaj partnerów biznesowych. Poznaj Moc LinkedIn.

Przeczytaj artykuł na : https://buzzcenter.pl/moc-linkedin/